Reklama jde s dobou a je všude kolem nás

Reklamy a propagace různých výrobků či služeb jsou už dlouho zakotveny v našem běžném životě. Ještě donedávna jsme otráveně přečkali reklamní pauzu v televizi při sledování filmu či jiného pořadu. Nyní už reklama pronikla i na internet a den co den nás ovlivňuje.

Ať už na internetu trávíte čas na sociálních sítích nebo prostým surfováním, online marketingu se nevyhnete. Online reklamy už dokonce pokročily tak daleko, že dokážou dle vašich preferencí nabízet vhodné produkty či služby, o které byste eventuelně mohli mít zájem.
počítače a propojení

Není výjimkou, že na nás reklamy vyskakují i právě zmíněných sociálních sítích, jako je Facebook nebo Instagram. Občas se tam prostě z ničeho nic objeví reklama na módu, šperky nebo aplikace do mobilních telefonů, které vás nabádají k nákupu či stažení. A to právě na základě vašich preferencí, které si systém online marketingu sám filtruje. Naskakují Vám tak častěji nabídky e-shopů, které jste navštívili, nebo také například nabídky cestovních kanceláří, kde jste zatím jen hledali inspiraci na letošní dovolenou.

Placené partnerství aneb influenceři na sociálních sítích

Mnoho známých osobností nebo blogerů, které sleduje větší množství lidí, dostává samozřejmě od různých firem nabídky na propagování jejich produktu online na svých účtech. Někdy se ale jedná o skrytou reklamu a to tak, že Vám daná Vámi sledovaná známá osoba vysvětluje, že používá ten nebo ten přípravek nebo obléká tu a tu módní značku. V jiných případech dotyčný sám přizná, že jde o placené partnerství a má s firmou dohodu o propagaci výrobku. Ať tak či onak, vzhledem k tomu, že tyto osobnosti mají velký počet sledujících, mají tak velký rozsah, kam až mohou informaci o produktu či službě rozšířit. Nemluvě o tom, kolik lidí mohou svým názorem (reklamou) ovlivnit. Proto se jim moderně říká „influenceři“.

reklamní strategie

Na online marketingu lze dnes i parádně vydělat. Přeci jen, založíte-li si blog nebo videokanál na YouTube a získáte značnou část followerů, nabídky na reklamní a marketingové spolupráce se jistě dříve či později objeví a v dnešní době se tím lze už i celkem dobře uživit.