Velké změny v ochraně osobních údajů

Na konci května 2018 vejde v platnost upravená evropská směrnice o ochraně osobních údajů (GDPR). Základní změna směrnice se bude týkat úpravou vnitřních směrnic zaměstnavatelů se zaměstnanci i dodavateli. Na tuto změnu se již připravuje více jak 80 procent podnikatelů. Připravenost českých i zahraničních podnikatelů patřících do EU však není příliš dobrá. Z jakého důvodu?
otisk prstu

Třetina podnikatelů vůbec neví, jaká opatření podniknout

V současnosti je největším problémem fakt, že vláda prozatím nepublikovala přesné znění nové GDPR, která bude zařazena do české legislativy. Až třetina malých i velkých podnikatelů si proto není vůbec jistá, jaké kroky by měly podstoupit k zajištění všech požadavků směrnice.
 
Začlenění potřebných opatření může u některých společností trvat i několik měsíců, proto je pro ně důležité, aby s nimi začali včas. O novou směrnici GDPR se již aktivně zajímá 72 procent malých a 95 procent velkých firem. Velkou společností je myšlena firma s více jak 250 zaměstnanci.

Koho se změny týkají?

Změny se dotknou prakticky všech společností, a to menších i větších firem, osob samostatně výdělečně činných, státních institucí i neziskových organizací. Opatření pro zajištění nového souhlasu se zpracováním osobních údajů a jejich ochrana podle nové směrnice se dotkne všech, kdo mají své zaměstnance, zákazníky, dodavatele, členy či příznivce.
 
Mnoho firem již začalo provádět změny, a to především ve smlouvách se zaměstnanci a dodavateli. Z průzkumu vyplývá, že se o směrnici momentálně zajímají nejvíce společnosti ve zpracovatelském průmyslu. Nejméně naopak firmy ve stavebnictví. Stejně velké rozdíly v zaujatosti podnikatelů jsou mezi zaměstnavateli z velkých měst a společnostmi z menších či malých obcí.
potřesení rukou

Kontroly nových opatření

Základním kamenem úrazu ale zůstává nedostatečná informovanost všech společností bez ohledu na jejich velikost, počet zaměstnanců, sídlo a roční obraty. Právě z tohoto důvodu se hospodářská komora rozhodla, že Úřad pro ochranu osobních údajů se při kontrolách bude v počátcích snažit nejdříve o upozornění podnikatele na chyby a doporučení na jejich opatření a až poté bude společnosti sankcionovat.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup